Pesan untuk makhluk Bumi

31 mai 2010

ke hadapan makhluk Bumi yang sedang tidur,

seluruh mutant yang ada di dunia ni berpesan kepada kalian supaya rajin² kan diri untuk sentiasa mengambil tahu tentang perkembangan armada kemanusiaan kalian yang sedang menghadapi serangan tentera Israel. Mereka rasakan masih ramai penduduk bumi yang sedang 'tidur'. Bangun! Kalau dah bangun, kejutkan kawan² lain yang masih tidur.

Terkini:

"Keenam kapal2 Freedom Flotilla ditahan Israel di Ashdod. T'msk Mavi Marmara & kapal brg bermuatan 10rb ton berisi batuan kemanusiaan"

Il y a environ 3 heures via web

sumber : http://twitter.com/sahabatalaqsha (updates dari pihak Indonesia armada bantuan kemanusiaan ke Gaza)


"Kepada Allah kami berharap, kerana kami ini tiada kekuatan kecuali itu"
12:24 PM May 30th via web

sumber : http://twitter.com/lifeline4gaza (updates dari pihak Malaysia armada bantuan kemanusiaan ke Gaza)

Lihat perbezaan waktu updates. Saya risau kerana twitter pihak Malaysia sudah sehari tiada berita. T__T

Lihat pesanan 'terakhir' mereka : "Kepada Allah kami berharap, kerana kami ini tiada kekuatan kecuali itu"

Kita pun sama. Tiada harapan dan kekuatan lain selain Allah.

Jangan jadi orang yang masih tidur. Masih leka dengan dunia sendiri walhal satu dunia sedang sibuk mengambil tahu isu kemanusiaan ini. Bangunlah dunia! Buka mata, buka minda! Misi kami superheroes untuk selamatkan dunia akan tergendala tanpa kerjasama dari anda semua. Panjatkan doa kalian. Moga pejuang² itu selamat dan Israel laknatullah akan mendapat balasan setimpal.

"Dan mereka menyeksa orang-orang mukmin itu hanya kerana (orang-orang mukmin itu) beriman kepada ALLAH Yang Maha Perkasa, Maha Terpuji." [85:08]

I can never be Him..

29 mai 2010

Some once said “Promises means everything but once broken, sorry means nothing”

Have you ever disappointed someone and you failed to find the words to tell that person how sorry you are..

Or

Has someone ever disappointed you to the extent that you feel like you’ve lost all of your trust in them?

Well I’ve been there,done that and I’m sure most of you have at least once found yourself in both position.

Sometimes the people around you demands too much of you (too much of your time, your attention, to some, your money, etc.) They asked too much from you til you feel like screaming *Stop!* I can’t do this anymore..Im only human.. ‘

Only human... Something most of us tend forget.

Awhile ago, I hurt someone dear to my heart because of this.

And the worst part is, I might do it again. I might repeat the same “mistakes “ again.

So dear friends, family, my loved ones, the next time someone breaks your heart ..Please remember this.

A person can give you their time, attention and money but they can’t never be Al-Wahhab, yang maha Pemberi.

They can try to be fair…but they can never be
Al-‘Adl, yang maha Adil

And as much they try to be the person you want them to be… They can never be perfect..And they can’t never please everyone for there can Only be One yang
maha Sempurna, Al-Jalil.

And a person can say that they can give you all the love in the world, that they love you with all of their heart..
But the truth is,
There can only be One, yang
Maha Penyayang, Ar-Rahim.


And He is the Only One who can put up with all of our imperfections, that is patient with us,

He who is always willing and always ready to accept our “Sorry”s and our “I-didn’t-mean-to”

So my dears… Whenever you feel like it’s hard to forgive a person for whatever reason,

Remember that in the end there is Only One Maha Pengampun.

So turn to Him… Don’t turn to another person. Because we’re all just human, and we all need Him.
The Only One who can provide us with all that we need..


My personal excuse to anyone Ive ever hurt..
Im sorry for the past, the present and the future..

But please do not expect too much from me

Cause I can never be Him.

Coming soon: Key to happiness...

For now lets enjoy another video shall we..

Liberté, Egalité, Fraternité

26 mai 2010

Peace be upon you.

I'd like to share an article from THE SUN (click on image to read).

For those who aren't aware, in the capital of the 'protector of human rights', a big debate on the niqab is happening.

The French government (and some of its citizens) aim to ban the niqab in all public areas. This includes parks, public toilets, shops, etc...!

First the ban of headscarves in public schools (and in work) and then this. And who knows what would happen next!

La haula wala quwata illa billah.


Nobody, NOBODY wants to be ripped off from their freedom to practice their beliefs.

What should we do? (No no, I'm not calling for a boycott campaign)

Let's pray hard for our brothers and sisters in France.
Let's spread the word of the beauty of Islam.
Let's tell the world that we ARE Muslims.


"The Believers, in their mutual love, mercy and compassion, are like one body: if one organ complained, the rest of the body develops a fever."
[Bukhari & Muslim]

Greater than Angels & Prophets

23 mai 2010

"Sayang, tengok nih. Cantiknya AlQuran nih. Warna keemasan. Sesuai untuk
kita buat hantaran" pekik Jamilah kepada Nabil..

"Sini pun cantik juga. Warna unggu keemasan. Mana satu kita nak beli
nih" balas Nabil.

Mereka sedang asyik mencari bahan-bahan untuk dibuat hantaran. Tinggal
satu lagi yang masih dicari-cari iaitu AlQuran yang bakal dijadikan
hantaran.

"Tapi, yang ni lagi best, ada terjemahan arab" keluh Jamilah.

"Ala, awak bukan reti pun bahasa arab" jawab Nabil. Tergelak Jamilah.
Berbahagia rasanya dapat calon suami seperti Nabil. Prihatin.

"Apa yang saudara cari tu. Nampak seronok saya lihat" tegur pakcik
berbaju putih. Jaluran baju ke bawah menampakkan lagi seri wajah seorang
pakcik dalam lingkungan 40-an.

"Oh, kami cari AlQuran. Nak buat hantaran. Maklumlah, nak bina masjid"
sengih Nabil. Jamilah ikut senyum tidak jauh dari situ..

"Oh. Bagus lah. Adik selalu baca waktu bila?" pakcik menyoal sambil
tersenyum.

"Aa... aa.. lama dah saya tak baca, pakcik" teragak-agak Nabil menjawab.
Jamilah sudah di sebelah rak yang lain.

"Kalau gitu, tak perlu lah beli AlQuran kalau sekadar hantaran. Kesian
ALQuran. Itu bukan kitab hiasan, dik" tegur pakcik berhemah.

"Alah, pakcik nih. Kacau daun pulak urusan orang muda. Kami beli ni nak
baca la" tiba-tiba Jamilah muncul dengan selamba jawapannya.

"Oh, baguslah. Kalau gitu beli lah tafsir ArRahman. Ada tafsiran lagi"
cadang pakcik. Mukanya nampak seperti orang-orang ahli masjid.

"Ala, besar lah pakcik. Kami nak pilih nih. Kiut lagi" senyum Jamilah
mengangkat bungkusan AlQuran warna unggu keemasan. Saiznya kecil.

"Jangan lupa baca ya" pakcik dengan selamba sambil meninggalkan pasangan
tersebut.

"Sibuk je la pakcik tu" Jamilah mengomel.

Nabil kelihatan serba salah. Mungkin 'terpukul' dengan kata-kata seorang
pakcik yang muncul secara tiba-tiba.

Hari yang dinantikan sudah tiba. Mereka sudah bersolek. Hari nan indah.
Terlalu indah buat pasangan teruna dan dara yang bakal disatukan.. Nabil
dan Jamilah tidak sabar-sabar menantikan ucapan indah tersebut. Pak imam
baru sahaja sampai.

"Assalamualaikum semua" ucapan salam Pak Imam bergema.

Nabil bagai hidup semula. Dirinya terkejut. Jantung bagai gugur serta
merta. Mungkin tidak percaya apa yang dipandangnya dihadapan. Ahli-ahli
keluarga berebut-rebut bersalaman dengan Pak Imam. Mukanya berseri-seri.
Janggutnya putih. Jubah putih. Rambutnya ada yang berwarna putih.

"Inikah pengantin hari ini?" tegur selamba Ustaz Saad.

"Pak.. Ustaz.. kabar baik, pak... usta.. ustazz.." jawab Nabil mengigil.
Jamilah juga terkebil-kebil melihat kelibat orang yang dikenali di kedai
buku 2 bulan lalu.

"Oh, sebelum tu, saya suka mendengar bacaan adik Nabil. Mudah-mudahan
kita dapat mengambil manfaat dari bacaan pengantin" cadang Ustaz Saad.
Kelihatan orang ramai mengiyakan. Maklumlah, ustaz Saad merupakan antara
orang dikenali oleh ahli-ahli sebagai penceramah tetap setiap hari
Khamis selepas maghrib.

Nabil menelan air liur. Baginya inilah saat paling menyeramkan bagi
dirinya. Peluh membasahi baju melayu satin berwarna putih.

"Ss.. su.. surah apa ustaz?" Nabil cuba mengagahkan diri. Jamilah masih
melihat dari tepi tirai. Memegang kepalanya. Seperti mengagak benda yang
sebaliknya berlaku..

"Oh, ayat yang mudah ja. Baca 3 ayat Surah ArRa'd" kata ustaz Saad
sambil menunjukkan baris giginya yang putih hasil bersugi setiap solat
mengikut sunnah nabi.
Surah Ar Rad


Surah Ar Ra'd

"Apa benda nih" detik hati Nabil.

"Bismillahirrahmaan irrahim.. ALL..MAA. . RIII..!!" berlagu Nabil.

Kelihatan gemuruh satu rumah pengantin perempuan. Ada yang keluar dari
rumah menahan gelak. Ada yang mengeluarkan air mata menahan kelucuan.
Ada yang menggeleng-geleng kepala. Ibu bapa Jamilah merah padam
wajahnya. Jamilah entah ke mana, mungkin berpura-pura ke tandas.

"Baru ustaz tahu ada kalimah almari di dalam ALQuran. Adik Nabil, cara
bacanya seperti begini : A'uzubillahiminnass yaitaanirrajim. .
Bismillahirrahmanir rahim.. ALIF.. LAMM.. MIMMM... RAA.." kedengar suara
gemersik Ustaz Sa'ad. Orang ramai kelihatan ingin mendengar lebih banyak
lagi alunan irama ALQurannya.

Nabil berasa seperti kilat menyambar kepalanya.

"Nabil, kamu jangan merendah-rendahkan kitab petunjuk iaitu AlQuran.
Ianya hendaklah dibaca bukan sekadar dijadikan hantaran. Malah lebih
malang perlakuan seperti ini seolah-olah menghina ALQuran. Beli ALQuran
kemudian menaruh di tempat-tempat tinggi seolah-olah ianya sudah cukup
bagi seorang muslim" tazkirah sudah bermula. Orang ramai memang senang
cara penyampaian ustaz Sa'ad.


"Tinggi mana pun kamu belajar, tiada gunanya kitab yang tidak berubah
ini tidak mampu kamu baca. Kitab ini pasti begini rupanya, ayatnya tetap
sama, kedudukannya tidak sama. Malah, ketahuilah Allah akan menjaganya
sehingga hari kiamat. Nabil, kalau kamu tahu orang-orang yang mengaku
kitab AlQuran sebagai kitab petunjuk kemudian diabaikan dia pasti
dilaknat oleh AlQuran itu sendiri. Tetapi beruntungnya orang-orangnya
memanfaatkan AlQuran setiap hari, membacanya, menghafalnya, mengamalkan
menjadikan hati terlalu tenang walapun dia bukannya seorang yang tinggi
pelajarannya, kaya hidupnya dan sebagainya.. " penutup Ustaz Sa'ad sudah
dikagumi orang terutama yang mengikuti ceramahnya.

Hari semakin cepat berlalu.

Nabil sudah melalui hari-hari yang indah. Kitab ALQUran yang menjadi
hantaran pertunangan sudah menjadi diari kehidupannya yang aktif setiap
hari.

Pit.. Pit! Jangan lupa datang rumah ustaz malam nih. Kita belajar
sama-sama. Jangan lupa bawa isteri sekali ya Nabil. SMS dari ustaz Sa'ad
tiba. Jamilah senyum disisi suaminya, Nabil..

read dis..

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said: 'When a man dies and his
relatives are busy in funeral, there stands an extremely handsome man by
his head. When the dead body is shrouded, that man gets in between the
shroud and the chest of the deceased.

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda : 'Bila seseorang
lelaki
itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki
yang
betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki
itu
berada di antara kain kapan dan si mati.

Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan
Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya
mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri
mengenai
ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata,
Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya
seorang
diri walau apa pun. Jika kamu ditetapkan untuk menyoal, lakukanlah
tugasmu. Aku tidak boleh meninggalkannya sehingga aku dapati dia
dimasukkan ke dalam Syurga.'

Thereafter he turns to his dead companion and says, 'I am the Qur'an,
which you used to read, sometimes in a loud voice and sometimes in a low
voice. Do not worry. After the interrogation of Munkar and Naker, you
will
have no grief.'

Selepas itu dia berpaling pada temannya yang meninggal dan berkata,'Aku
adalah Al-Quran, yang mana kamu membacanya, kadang-kadang dengan suara
yang nyaring dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan
bimbang.
Selepas soal siasat dari Mungkar dan Nakir, kamu tidak akan bersedih.'

When the interrogation is over, the handsome man arranges for him from
Al-Mala'ul A'laa (the angels in Heaven) silk bedding filled with musk.

Selepas soal siasat selesai, lelaki kacak mengatur untuknya daripada
Al-Mala'ul A'laa (malaikat dalam Syurga) tempat tidur dari sutera yang
dipenuhi bauan kesturi

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said: 'On the Day of Judgement,
before Allah, no other Intercessor will have a greater status than the
Qur'an, neither a Prophet nor an angel.'

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda :'Di hari pengadilan,
di
hadapan Allah, tiada syafaat yang lebih baik darjatnya daripada Quran,
mahupun dari nabi atau malaikat.'

Please keep forwarding this 'Hadith' to all ....because

Sila sebarkan Hadis ini kepada semua .......kerana

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said:

'Pass on knowledge from me even if it is only one verse'.

'Sampaikan pengetahuan dari ku walaupun hanya satu ayat.'

May Allah bestow this favour on all of us.
_._,_.__

I : cerita melayu

20 mai 2010

Assalammualaikum wbt.


lama betul Hang Kasturi tak menjejakkan kaki di sini. bukan apa, Hang Kasturi kena muhasabah diri sebab sebelum ni banyak bercakap. (entri Hang Kasturi byk sgt. Huhu.)


tapi Hang Kasturi sentiasa ada. seronok tgk kawan-kawan superheroes Hang Kasturi berusaha meneruskan misi penyelamatan manusia-manusia.


kali ni Hang Kasturi nak cakap pasal apa ek agaknya ?


Hang Kasturi nak cerita pasal pepatah bahasa Melayu. asyik mengembara je, jadi rindu pulak dengan bahasa ibunda. ada sorang Dinosor yang baik hati, dulu asalnye dari tanah Melayu tau, dialah yang ajar Hang Kasturi sikit-sikit pasal ni.


1/ ibarat melepas batok di tepi tangga

maksud : membuat sesuatu kerja dengan tidak bersungguh-sungguh.


aik, apa pulak kaitan batuk di tangge dgn tak sungguh-sungguh? pepatah bahasa Melayu biasanya guna perkataan-perkataan lama. sebenarnye, ‘batok’ tu bukan penyakit batuk kita tu, tapi batok tu sebenarnya ialah gayung!





org melayu kan selalu basuh kaki guna air tempayan kat tepi tangga sebelum masuk rumah. kadang-kadang, budak kecil kalau tergopoh-gapah, selalu cedok air dari tempayan guna’batuk’, lepas tu main campak je gayung tu, mari naik rumah, tak letak balik betul-betul. tak bersungguh-sungguh betul budak-budak ni! (buat muka marah sikit.)


2/ bagai pauh dilayang


pipinya ibarat pauh dilayang.


kawan-kawan tahu tak pauh tu apa? rasanya hari ni, masih kedengaran lagi atuk nenek kita guna. pauh tu buah mempelam/mangga.


jadi ape plak lah kaitannya pipi dengan buah mempelam yang dilayang?


haaaa. dilayang tu bukan kita campak buah tu atau kita terbangkan buah tu, tapi dilayang tu ialah aksi kita memotong. kan selalu orang potong buah mempelam guna pisau dengan condongan 15° kan ? bila kita potong tu, permukaan mempelam tu kan licin jee.


jadi, logiklah bila kita guna analogi ‘pipi Hang Kasturi bagai pauh dilayang’ ni. Eh?


sebenarnya bahasa Melayu kita hari ini banyak diubah. huruf-huruf kita mengikut huruf-huruf negeri orang putih sana. padahal sebenarnya, tulisan kita ialah jawi kemudian dirumikan. tapi rumi dulu pun lain sikit dari hari ni.


next entri, Hang Kasturi bagitau kenapa Hang Kasturi naikkan cerita ni. sebelum tu, ni ada peribahasa Melayu yang Hang Kasturi nak kawan-kawan cari maksud dia!


1/ sĕpĕrti tĕlur sa-sarang, pĕchah sa-biji, pĕchah kĕsĕmua-nya
(seperti telur sesarang, pecah sebiji, pecah kesemuanya)


2/ tidak hujan lagi bechak, inikan pula hujan.
translate : belum hujan dah becak, kalau hujan, lagilahh..


selamat berbahasa Melayu. kepada bakal cikgu bahasa melayu ke bahasa asing ke, mai cariii sat noo!


Menjadi penting itu baik, tetapi menjadi baik itu lebih penting.

Guru Pembina Negara Bangsa

17 mai 2010

-Bismillahirrahmanirrahim-

dulu-dulu :

ibu : ahmad, dah besar nak jadi ape?
ahmad : ahmad nak jd cikgu, ibu!
ibu : fatimah nak jd ape?
fatimah : fatimah pon nak jd cikgu.

sekarang :

ibu : azim, dah besar nak jd ape?
azim : azim nak jadi angkasawan, ibu
ibu : alia nak jadi ape?
alia : alia nak jd doktor.

dulu-dulu :

Mak Kiah : anak kamu kerje ape Senah?
Mak Senah : cekgu kat Kolumpo tu.
Mak Kiah : uishhh baguih nye anak kamu..

sekarang :

Auntie Jun : anak u kerja ape, Mona?
Auntie Mona : anak i kerja cikgu je.
Auntie Jun : ouhhh.


kenape makin hari, profession perguruan ni seperti makin tiade nilai di mate masyarakat? Ramai yg tanak jd cekgu. tp bile dah tadek kerja, ramai2 pakat amek KPLI. akhirnya, jd cekgu sbb tadek kerja atau jadi cekgu sbb nak didik anak bangsa?

Usman Awang kate,

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa,
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.

Banyak kali orang kate, siapelah kite tanpa guru. Starfire nak kate lg sekali,
siapalah kite tanpe guru.
nak tanak, mmg benar bicara ayat2 tu. jgn lupe jase mereka. terlalu banyak buat kite. terlalu banyak.

Buat guru2 di luar sane, Terima kasih banyak2. Semoga Allah merahmati hidup kalian.
SELAMAT HARI GURU!


video


Teachers who inspire know that teaching is like cultivating a garden, and those who would have nothing to do with thorns must never attempt to gather flowers.


- Starfire -

Gembira

14 mai 2010

First and foremost, salam to all my dear friends out there...just wanna share something with u all guys...

I met a couple from New Zealand when i was on my way back to the town where i'm living right now...so, we talked a lot in the train and the asked me how to get to the port, since they want to go to Portsmouth to visit their niece living there....to make it short, his husband just missing his wallet somewhere, in the big metropolitan...they have been pickpocketed...unlucky them..

so, i accompanied them to the port..well, for sure..they knew nothing...actually, i didn't know very well, where we have to buy the ferry ticket and the palce for the embarkment..so, once we get there, i try to find the right place/building...they were nobody at that time..urghh, can u imagine that???so, we decided to go to a nearby bar while his wife waiting for us at the pavement..she was really tired..i know how she was at that time...with jet-leg and all that...

so, once we get there....he told me

So, i'll go and ask alone..you just stay here...i think, it's not nice for you right to go there???

Oh, i felt like wanna cry on the spot...*did you get what i mean*

Okay, KERANA SAYA PAKAI TUDUNG....=)
--------------------------------

Saya amat tersentuh bila, dulu saya dihalang untuk pakai tudung...biarlah itu menjadi satu kisah yang cukup pahit dan manis dalam lipatan sejarah hidup saya....

Islam di pandang serong, islam adalah pengganas..islam ada ekstream.....

Janganlah cepat mengeluh apabila kita,umat Islam di kutuk...biarlah mereka dengan hidup mereka, yang tidak faham atau yang memang tak nak faham kerana bukan semua begitu..Ya, memang kerana nila setitik, rosak susu sebelenga...tapi, mungkin kita boleh memilih, mana yang baik dan mana yang buruk..Mungkin di tengah-tengah celahan kaca, terdapat sebiji permata....orang asing yang boleh menerima kita dengan tangan yang terbuka..yang tidak memandang serong......

Only for my readers....enjoy this song!!!



p/s: dah lama cik KluangMan tak berspeaking2..tetiba datang mood nak mengarang omputeh..ahaks...=)

What our mothers mean to us.. Part I

11 mai 2010



Salam and peace be upon you,

InsyaAllah in conjunction with this year's Mother's Day, we would all like to share a little something for the Queen of our hearts...



Let's all pray for our beloved mothers!!!

Mother Prayer

Dear Lord,
today we pray for mothers--
our own mothers, and mothers everywhere,
who have made such a major contribution
to the good qualities we have,
sometimes through genetics,
more often through great effort and patient instruction,
and who have done their best
to gently polish away our rough edges.
Lord, please bless our mothers
for the endless hours of time they spent
and the boundless energy they invested in us.
Bless our mothers for their sacrifices on our behalf
as they often gave up or deferred their own dreams
so that we could have ours.
Bless our mothers for always being there for us,
for being the person we know we can turn to
when we need comfort, encouragement, or just a hug.
Bless our mothers for making a home for us
where we could feel safe, where we felt we belonged.
Most of all, Lord,
bless our mothers for their unconditional love,
for loving us no matter what,
and for frequently showing love
in ways that make us feel valued and cherished.
Lord, please bless our mothers mightily.
Strengthen them, soothe them,
wrap them in Your infinite love
and shower them with blessings
too numerous to count, too magnificent to describe.
We love them, admire them, respect them,
and we wish that You would give them back
many times the good they gave to us.
In Allah's name we pray; Amin.

Love,
Samurai Jack
-------------------------------------------------------------------------------------------------


seorang lelaki pernah bertanya kepada Ibn ‘Abbas radhiallahu 'anhuma, “Saya meminang seorang wanita tetapi dia menolak pinangan aku. Setelah itu datang orang lain meminangnya lalu dia menerimanya. Saya menjadi cemburu kepadanya dan saya membunuhnya. Apakah ada taubat untuk saya?”

Ibn ‘Abbas bertanya: “Apakah ibu kamu masih hidup?”

Dia menjawab: “Tidak.”

Ibn ‘Abbas berkata: “Bertaubatlah kepada Allah dan mendekatlah kepada-Nya semampu mungkin.”

Atha’ bin Yasar (yang hadir sama saat itu) bertanya kepada Ibn ‘Abbas: “Mengapa engkau bertanya kepada lelaki tersebut sama ada ibunya masih hidup?”

Ibn ‘Abbas menjawab: “Saya tidak tahu perbuatan yang paling mendekatkan (seseorang) kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala melainkan berbakti kepada ibu.

Subhanallah, betapa besarnye kedudukan ibu di sisi Allah. Semoga Allah merahmati dan meredhai kehidupan ibu2 di luar sane.

Tak perlu rasenye Starfire listkan semula jase2 ibu kite kepada kite. Cumenye, Starfire nak bwk semua org berfikir : kalau kite menjadi ibu, cukup kuatkah kite untuk jd seperti mereka?

[muhasabah mode]

Starfire, hari2 kene masak di Bumi ni pon, kadang2 dah tak tahu nak msk ape, Bonda di Tamaran, dan 23 tahun jadi ibu, setiap hari, tak pernah lambat makanan terhidang di atas meja.
Kalau Starfire basuh baju, seminggu sekali je sbb nak gune mesin, kononnye tak de mase nak menyental. Bonda di Tamaran, balik kerja pukul 6ptg, berkejar2 nak msk dinner dan basuh baju. baju untuk 5 org, gune tangan plak tu T_T

Buat Bonda tersayang di Planet Tamaran,

Selamat Hari Ibu

Starfire titipkan doa dr jauh, agar Bonda sentiasa bahagia.


yg jauh dan tetap merindui Bonda,

Starfire

-------------------------------------------------------------------------------------------------


Khas buatmu insan teristimewa,


“ibu seorang boleh menjaga anak 10, tapi anak yang 10 belum tentu dapat menjaga ibu seorang”


Ayat yang sering kite dengar. Mungkin ayat ni diilhamkan tatkala melihat reality dunia sekarang.


Anak lupakan ibu. Anak sanggup hantar ibu ke pusat pemeliharaan orang-orang tua. Anak sanggup member layanan yang teruk kepada ibu.


Rasakah kita sakit sepanjang hayat kita sesakit yang ditanggung ibu sewaktu mengandungkan kita 9 bulan 10 hari?


Rasakah kita bahagianye melihat ibu tersenyum sebahagia seorang ibu tatkala dapat melihat anaknya buat kali pertama?


Rasakah kita sengsaranya hidup sebagai anak tatkala sengsara yang ditanggung ibu lebih besar dan tak pernah diungkapkan?


Rasakah kita sabar sepanjang hayat sesabar seorang ibu yang tak pernah lelah melayan kerenah anak-anaknya?


Rasakah kita bangga sepanjang hayat sebangga seorang ibu yang melihat anaknya berjaya dalam hidup?


Rasakah kita tenang sepanjang hayat setenang seorang ibu yang menatap wajah anaknya yang lena dibuai mimpi?


Rasakah kita risau serisau seorang ibu tatkala anaknya dilanda masalah ?



Sedarlah..

Pengorbanan ibu teramatlah besar.

Sehinggakan tidak mampu dibayar dengan wang ringgit, emas berlian bergunung-gunung..

Betape besarnya nilai pengorbanan seorang ibu untuk anak-anaknya..

Sebesar mana pula nilai pengorbanan kita untuk seorang ibu ?



Sedarlah..

Ibu yang dulunya bertungkus-lumus membesarkan kita..

Bertungkus-lumus menjaga makan minum kita..

Hinggakan sanggup berlapar asalkan anak-anaknya dapat mengisi perut yang kosong..

Dan inilah masanye untuk kita membalas balik segala ape yang telah dikorbankan.



Sedarlah..

Ibu tidak pernah meminta wang ringgit..

Ibu tidak pernah juga sama sekali meminta emas berlian..

Tidak pula rumah besar bersama kereta-kereta mewah..

Cuma yang ibu pinta..

Perhatian dan kasih sayang dari anak-anaknya..

Yang datang dari hati yang tulus dan ikhlas..

Dari seorang anak kepada seorang insan bergelar ibu..



Selamat hari ibu.

Untuk ibuku, juga ibu-ibu lain di luar sana..

Yang sentiasa mendoakan kesejahteraan buat anak-anaknya..

Dan yang tidak pernah muak untuk mendengar keluh kesah anak-anak..

Sungguh, kaulah insan yang amat istimewa..


-BumbleBee-




-------------------------------------------------------------------------------------


Only for you mum...



Luv,
Huntress


---------------------------------------------------------------------------------------



Only for my mum....


Happy Mother's Day from far away!
As love has wings, it flies across the sea,
Passing seraphim alight with glee,
Placed in nooks on clouds along its way.
Years cannot such innocence betray,
Morning's holy light perpetually
On fire within the heart, a pillar we
Then follow through the desert night and day.
Here, then, is my love, and as it lands,
Exchange it for a pigeon of your own,
Returning through the heavens what I once,
'Ere you were born, delivered to your door.
So are we eternal, though the sands
Demand of us that piece that is on loan,
As love renews, renews the ancient dance,
Yet dancing though the wide world be no more.

- Keluang Man

Life is unfair...

8 mai 2010

Pernah tak rase sedih..kecik hati dgn kawan baek ke because of the little things they did..Kate bestfriend..Supposedly they're suppose to understand you the best kan..Tapi..?

Pernah x rase kecewe when you have always gave thoughtful birthday presents to your loved ones...But when it comes to yours..Well, your birthday is not that important pon..

Then..Lets put ourselves in another angle...

Pernah tak rase terhutang budi giler kat someone because they gave you something or they did something for you that you can never ever repay...

Kekadang sampai blushing..Sebab segan..Terharu because of the things they did..That you think..saying a simple thank you would never be enough..

Kalau derang masakkan makanan kite teringin..Kite pon nak bagi food yang they have been craving for jugak when the time comes...

When our parents bought us that dress or that shoes we've been dying to have..Rase cam nak tolongje mak kemas rumah hari-hari..

When your dad give you that expensive jacket you've been wanting...Rase macam naaak je teman die pegi maen golf...

Hm.Then theres that feeling...

Do you think you'd be able to stay calm and not be sad if suddenly you receive a call saying that your mom/ your loved ones passed away in an accident?

Do you think you'd be smiling if 1 day you found out that your bank account has been emptied by some robber last night?

Will you survive a day if ever you wake up to find that... you're blind..or that you can't move the fingers on your right hand?

What would happen if while you were walking on the street somebody accidentally spilled a bottle of acid all over your face or that you were involved in an accident and your face were disfigured?

But...

You dialed that number just now..And you can still hear the voice of your beloved on the other end..

You went out to buy a sandwich....But manage to buy yourself a new scarf too..(Its a must-have..The 'IN' thing..)

You woke up this morning...and happily type away your status for that day on your facebook..With your perfect fingers..

And you look at the mirror just before leaving for class this morning...And everything looks fine...

Yet...

There are times we indulge ourselves in these little guilty pleasures...We didn't even completed those 5 prayers/day...We shopped rather than give to charity...

We weren't even that good...Yet Allah still gives us that everyday pleasures of eating,walking,sleeping...living..He still sent us people..our family..our friends...our loved ones so that we won't feel so empty..too lonely in this life..

He's soo Generous...Giving us all these things...

Needless to say nak dengar cakap Die...Nak buat ape yang Die suruh,tinggal ape yang Die tak suke...Nak cakap 'thank you' pon susa....

Tapi...segan tak?

Isk..X malu ke kite nie..Dapat bebanyak hadiah..All the things that make us happy in our everyday life...Pon susa kalimat 'alhamdulillah..' tu nak keluar dari mulut kite...

If someone wish to trade your right arm or your left leg for 1 million pound?.. Would you do it?

Yet..We can't even find the 5 minutes ,5 times a day to really Thank Him..

Hambe ape kite nie...

Check This Out!

5 mai 2010

Assalammualaikum wbt.


We are proud to present :




our gallery! find out interesting photos for your computer/laptop wallpaper. FOR FREE! yes! FOR FREE!



hop hop hop!

enjoy!

p.s- Think you can better than that? Common and share that talent of yours and mail it to superheroes10@gmail.com

AlhamduliIlah, we are Muslims

2 mai 2010

Do you proclaim that no one has forced you to do so?
Yes.
If so, then repeat these words after me:

Ashadu Ashadu
Alla Alla
Illaha illaha
il-Allah il-Allah
wa ash-hadu wa ash-hadu
anna anna
Muhammadan Muhammadan
ar-rasul ar-rasul
Allah Allah

Alhamdulillah. Allahuakbar! Allahuakbar! Congratulations!! Behold now in front of you your brothers. Welcome brother, welcome. From today, all your past wrongdoings are erased Insha’Allah. Come on now people, come and congratulate your new brother.



Dark skinned, white skinned it doesn’t matter. SubhanAllah. Everyone rushed to hug the middle-aged man. Everyone rushed to congratulate him.

It was a Friday, a day worth an infinite of hassanahs for us Muslims. That special day, I witnessed two shahadas. That day, I felt my family grew even bigger. What a happy day!

The shahadah of a newly converted Muslim is so powerful that everytime I hear one I’d shiver. One conversion would only last 2-3 minutes but the impact would last for days. This time somehow tears unexpectedly came tumbling down. I was no longer in control of my emotions. Happiness, sadness, remorse. All mixed up.
Wait a second! Sadness? Remorse?
“From today, all your past wrongdoings are erased Insha’Allah.”


Wrongdoings…Sins… Astaghfirullah. How much have I put myself into over these past twenty years…? How I envy the converts. Pure, newly born Muslims. What a beautiful reward Allah has set for them.

"I implore to you O’ the Most Merciful. Bestow on us Your mercy. Forgive me and those who are close to me of our sins and guide us my Lord to Your righteous path. Ameen. Ameen. Ameen."

Navigation Bar

Our Gallery!

Visit our gallery by clicking HERE!

Click Here

The Wayfarers

c/o:
We are the wayfarers
We are the travelers
Wondering through
The planet earth
And see how great
The Creator is

We are the wayfarers
We are the travelers
Don’t you ever think
How strange it is
To treat everything
As tough as it’s ours