Muslimah pertama yang menewaskan musyrik dengan tangannya Part II

19 septembre 2010

Assalamualaikum warahmatullah wa barakatuh
&
Konnichiwa mina~sama!

Osashiburi desu ne...(long time no see ^^). MasyaAllah, lama sudah watashi tidak memegang pena dek keasyikan bertempur dengan sekutu-sekutu Aku. Alhamdulillah, pertempuran yang banyak memberi pengajaran dan rahmat insyaAllah. Walaupun masih terasa sengal-sengal dan pedih luka di badan, watashi tetap bersemangat untuk bertemu mina~sama sekalian. Wah, lihat! Hang Kasturi rancak berceloteh menyampaikan ilmu. Jealous! ^__^

Watashi akan habiskan kisah muslimah yang sangat watashi kagumi ini. Ramai yang ternanti-nanti ya? Silakan membaca;

...Ketika orang itu berada pada posisi yang tepat, S memukul dengan tongkatnya, mengenai kepala si Yahudi musuh Allah. Orang itu lansung jatuh. Dengan pantas S memburu dan memukulnya lagi sampai tiga kali. Orang tersebut menghembuskan nafas ketika itu juga. S memenggal kepala si Yahudi itu dengan pisau belatinya, kemudian dilemparinya kepala itu dari puncak kota, jatuh di hadapan kawan-kawan si Yahudi itu yang sedang menunggu.

Melihat kepala kawan mereka itu, mereka mula menyalahkan satu sama lain.
"Kita sudah tahu, Muhammad tidak akan meninggalkan kaum wanita dan anak-anak tanpa pengawal." Lalu mereka angkat kaki, lari bertempiaran ke markas mereka dalam ketakutan.

Siapakah wanita yang sangat berani ini, sampaikan tidak gerun untuk memenggal kepala musuh dengan tangan sendiri?

Semoga Allah meredhai Safiyah binti Abdul Muthalib. Beliau merupakan contoh tunggal bagi wanita muslimah. Dia mengembangkan keperibadian sendiri, lalu diperkuatkannya keperibadian itu. Dia tidak mejadi lemah dari pelbagai macam kesulitan, tetapi sentiasa mengatasinya dengan cara yang paling baik, iaitu dengan meneguhkan hati, kesabaran yang tinggi serta keimanan yang kukuh.

Sejarah mencatatkan pada halaman-halaman yang putih suci, bahawa Safiyah binti Abdul Muthalib merupakan muslimah pertama yang menewaskan musyrik dengan tangannya dalam perang fi sabilillah.


Subhanallah, hebat kan? Seorang muslimah yang mempunyai hati yang berani. Watashi malu dengan diri sendiri kerana tidak dapat menjadi sehebat beliau walaupun watashi telah dididik untuk menjadi pahlawan sejak kecil.

Safiyah telah membuktikan kita semua tidak kira umur, bangsa, kecil atau besar, mampu menjadi orang yang hebat, tidak kira di medan perang atau di mana-mana sekali pun. Dengan syarat, harus memiliki iman yang kukuh, hati yang teguh, keperibadian yang unggul serta kesabaran yang tinggi.

From Zero to Hero, let's make it true!





0 commentaires:

Navigation Bar

Our Gallery!

Visit our gallery by clicking HERE!

Click Here

The Wayfarers

c/o:
We are the wayfarers
We are the travelers
Wondering through
The planet earth
And see how great
The Creator is

We are the wayfarers
We are the travelers
Don’t you ever think
How strange it is
To treat everything
As tough as it’s ours