cukup BERSYUKURkah kita?

24 mars 2010

Assalamualaikum W.B.T.


Ape khabar, kawan²? Harap kawan² sihat walafiat, dan bahagia di samping keluarge terchenta. Oh Bee rindu Malaysia. =(



Rindukan Malaysia bile berada di luar Malaysia, tapi bile berada di Malaysia rindu untuk berada di luar Malaysia pula. Manusia..manusia..tak pernah puas dengan apa yang kite ade.



Tapi untuk entry ni, bukan itu yang Bee nak bangkitkan. Kite selalu tengok gambar² panorama dan gambar² alam semesta seringkali ditangkap oleh photographer² yang kreatif, kan kan kan? Bee antara peminat gambar² hebat photographer² kreatif ni. Antara yang Bee minat:













Subhanallah.. Cantiknyaaaa.. Hebatnya ciptaan Allah azza wajalla.



Hebat ciptaannya, penciptanya MAHA HEBAT.

Lembut ciptaannya, penciptanya MAHA LEMBUT.



Allah yang Esa yang telah menciptakan semua yang ada di langit dan bumi, yang nyata mahupun yang tersorok, yang besar mahupun yang kecil, yang terpacak mahupun yang jatuh.



Kite seringkali terpana bile tengok hasil kerja tangan manusia, bile tengok ciptaan² manusia yang wow! tapi pernah kah kita terpana dan bersyukur dengan apa yang kite tengok setiap hari, yang kite sedut setiap saat, yang kite dapat setiap kali kite memerlukan? Dalam sekelip mata Allah boleh tarik balek segala apeeee sahaje nikmat yang Allah pinjamkan untuk kegunaan kite di dunia. Tapi jangan lupe, segala yang Allah pinjamkan untuk kite, bukan untuk ditatap dengan pandangan kosong dan bukan untuk disalahgunakan, tapi untuk dimanfaatkan dan digunakan sebaik²nya untuk membantu kite beramal dan beribadah kepada-Nya.



Wallahualam.




2 commentaires:

Unknown a dit…

betol²...
n ase mcm post ni backup kpada ap yg sy ase lepas blik kelas td..cz,trliht kt luar tingkp bilik n bru perasan yg depan bilik sy ad 1 poko bunga yg sgt lebat..tp malangnye,sy x boleh nk gmbarkn mcm mane rupa pokok tu mase winter ari tu.n smpaikn x boleh nk bndingkn ap perubahan kt pokok tu mase winter ari tu n skng..ase sedih la plk..

dh la bunga pokok tu sgt lebat n cantik..biar la,sy x 'suke' sgt bunga

Bumblebee a dit…

betol tu abdullah.tak sedar perubahan pokok tu even hari2 kite jumpe.Bee pon kadang2 kurang peka dengan ape yang Bee tengok hari2. tapi takpe, mulai dari sekarang kite same2 peka dengan makhluk2 Allah ni. :)

Navigation Bar

Our Gallery!

Visit our gallery by clicking HERE!

Click Here

The Wayfarers

c/o:
We are the wayfarers
We are the travelers
Wondering through
The planet earth
And see how great
The Creator is

We are the wayfarers
We are the travelers
Don’t you ever think
How strange it is
To treat everything
As tough as it’s ours