What a woman's worth

18 décembre 2009

Salam wbt

Mesti readers rindu kat Mù Lán kan.:-D

Prasan x salah satu drp comforting word yg org slalu ckp bile kite cuak nk jupe org ke buat presentation ke..Org slalu ckp..

"Just be yourself"

kan?kan?

Ade this 1 song lirik ye cani...

"Menjadi diriku dgn segala kekurangan,
Menjadi diriku atas kelebihanku"

Ce google,mesti jupe.

Anyway, this time Mù Lán just nk share sumthing. As a heroin..takle tipula yg Mù Lán agak feminist kn. "Perempuan nie kaum yg lemah"...ye ke?Anda pasti dgn jawapan anda?
In other words..Yes Im proud to be girl.Alhamdulillah sgt Mù Lán dilahirkan sbg seorg perempuan..Wanna know why? (guys be ready...Mesti nnt korg jeles)

19 reasons why women are special

1. Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki karena sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah akan hal tersebut, jawab beliau, "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia".

2. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah mencatat kan bagi nya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.

3. Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anak nya yang sakit, maka Allah memberi nya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah

4. Barang siapa yang menggembira kan anak perempuan nya, darjat nya seumpama orang yang sentiasa menangis karena takutkan Allah dan orang yang takut kan Allah, akan diharam kan api neraka ke atas tubuhnya.

5. Barang siapa membawa hadiah, (baik makanan dari pasar ke rumah lalu diberikan kepada keluarga nya, maka pahala nya seperti bersedekah. Hendak lah mendahulu kan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barang siapa yang menyuka kan anak perempuan seolah-olah dia memerdeka kan anak Nabi
Ismail.

6. Tiap perempuan yang menolong suami nya dalam urusan agama, maka Allah memasuk kan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suami nya (10,000 tahun).

7. Wanita yang solehah itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh.

8. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, memelihara kehormatan nya serta taat akan suami nya, masuk lah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.

9. Aisyah berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah, siapa kah yang lebih besar hak nya terhadap wanita? Jawab rasulullah, "Suami nya. "Siapa pula berhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah, "Ibu nya".

10. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibu bapa mu, maka jawab lah panggilan ibu mu dahulu.

16. Syurga itu di bawah tapak kaki ibu.

11. Daripada Aisyah r.a. Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuan lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang bagi nya dari api neraka.

Eh,11 jer? Google la lagi 8 (keistimewaan srikandi islam) :-p

Mù Lán

1 commentaires:

Anonyme a dit…

Mane dpt ayat2 bernas ni? xde bukti yg blh sokong pon.

Pasni nmpk jiran belikan teddy bear utk anak dia blh la ckp diharamkan ke atasnya api neraka (kalaula anak pompuan dia tu hepi dgn teddybear tu :P )

Navigation Bar

Our Gallery!

Visit our gallery by clicking HERE!

Click Here

The Wayfarers

c/o:
We are the wayfarers
We are the travelers
Wondering through
The planet earth
And see how great
The Creator is

We are the wayfarers
We are the travelers
Don’t you ever think
How strange it is
To treat everything
As tough as it’s ours