Satu Tujuan

29 novembre 2009

Salam semua. Keluang man muncul kembali.Rindu tak??^____^

Alhamdulillah, banyak keluang man makan daging dalam minggu ini. Syukur tidak terhingga Keluang man masih dapat makan daging korban. Perasaan sangat gembira sambut hari raya dengan yang tersayang, tetapi masih ada saudara-saudara Keluang man yang tidak berpeluang nak sambut perayaan besar kita ini.

Sudah semestinya Keluang man akan bercakap tentang HARI RAYA KORBAN, tajuk sama seperti Tun Fatimah tapi mungkin isi yang berlainan..

Bila Keluang man tengok TV, ada siaran tentang saudara-saudara kita yang menjalankan ibadah haji di Makkah.Semoga mereka mendapat haji mabrur.Amin....hajat mereka akhirnya tercapai, mungkin ada yang telah lama menunggu untuk mendapatkan peluang mengerjakan ibadah haji. Haa, ada tak siapa-siapa kat sini menyimpan hasrat hendak mengerjakan ibadah haji juga??baguslah kalau ada, sekurang-kurangnya, kita ada niat nak mengerjakan rukun Islam yang ke-5. Mudah-mudahan kita dimurahkan rezeki dan dapat merealisasikannya.

Keluang man sangat kagum bila seluruh umat Islam tidak kira asal,latar belakang dan warna kulit sujud kepada Yang Maha Esa. Walau dari mana mereka datang, mereka hanya mempunyai satu niat yang sama. BERIBADAT KEPADA ALLAH. Tidakkah anda merasa kagum juga?Subhanallah, sungguh cantik tengok dari atas, semua berpakaian putih.




Kalau dunia ini, ISLAM yang perintah, pasti dunia ini akan aman harmoni. Tiada penindasan, peperangan dan kesengsaraan terhadap pihak yang lemah. Keluang man bercita-cita nak jadikan dunia ini sama seperti di zaman kegemilangan Islam, terutamanya ketika pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz. Hebat tidak hebatnya pemerintahan beliau, sampaikan tiada seorang pun layak menerima zakat.Tapi, tengoklah usaha yang telah dilakukan untuk mencapai ke tahap yang sebegitu.Wooow, bukti Allah tidak zalim terhadap umatnya.Tapi, kita dimana yea agak-agaknya??

Tepuk dada, tanya iman!

1 commentaires:

pulut durian a dit…

subhanallah..ramainye orang..seronok tgk.teringinnyeee nak jejak kaki kat Makkah. ^^

Navigation Bar

Our Gallery!

Visit our gallery by clicking HERE!

Click Here

The Wayfarers

c/o:
We are the wayfarers
We are the travelers
Wondering through
The planet earth
And see how great
The Creator is

We are the wayfarers
We are the travelers
Don’t you ever think
How strange it is
To treat everything
As tough as it’s ours